Monday, May 21, 2007

Trading Forex Berdasarkan 'MogiumtusinFx Strategy'

Beberapa hari ini saya telah mempraktikkan teknik saya ini dalam trading forex di live account saya. Hasilnya amat membanggakan

Ini adalah hasil trading saya pada 16 Mei 2007:
Ok tadi sya open SELL di GU, pada harga 1.9843... tengok ni...

Sila 'right-click mouse' pada gambar di atas untuk 'view'

dekat dua jam sya tunggu, sya close di 1.9813, dapat 30 pips,
tapi sya pakai mini lot 0.25 saja di IBFX. Under trial bah, belum berani besar2...

Sila 'right-click mouse' pada gambar di atas untuk 'view'

Ok kawan-kawan,
Teknik saya ni adalah 100% berdasarkan teknikal analisis. So, kalau masa ada news besar (FA), kalau boleh elakkan trade dengan kuantiti yg banyak.. oh ya, FOREX adalah risky...teknik saya bukan 100% tepat. Trading adalah atas pertimbangan sendiri...

21 Mei 2007, hari ini saya lihat chart EUR/USD (EU) di tf 30m. Dekat jam 5.00pm tadi, sya mengesani trend bearish... So, saya SELL EU di 1.3512, TP di 1.3472 (+40pips), SL -40pips..

Sila 'right-click mouse' pada gambar di atas untuk 'view'

Syukurlah dekat jam 7.00 pm tadi, TP sya telah sampai...
"Trend is friend... Very Happy "

Sila 'right-click mouse' pada gambar di atas untuk 'view'

Sebenarnya sya pun belum pandai menganalisa ba..sya hanya berdasarkan indikator gabungan Trend indicators, Strength indicators, Volatility indicators, dan Momentum indicators, juga 'logik'. Indikator ini sya gabungkan dlm teknik sya ini...walaupun belum sebaik yang dijangka, tapi sekurang2nya dapat membantu sya dlm trading...

Kalau analisa daily, sebenarnya sama juga 'kriterianya' atau setupnya seperti yg sya jelaskan dlm blogs sya tu...misalnya cth analisa daily EU dan GU ni..


Sila 'right-click mouse' pada gambar di atas untuk 'view'

Nampaknya EU dan GU dalam downtrend sekarang. DT Eu macam tak kuat, GU pula sudah beberapa hari DT...